Taking off..

Nihau!

Hier dan het verslag van onze eerste week! Te beginnnen met de eerste dag: Londen.

Na eenfijn afscheid en een goedevlucht landden we op het vliegveld Stansted. Vanaf daar zijn we met de bus naar Londen gegaan, waar onze zoektocht begon naar het hotel die we geboekt hadden. Eerst maar op zoek naar een metrostation en daar vragen waar we het beste uit konden stappen. Op het metrostation kregen we direct een dagticket voor de metro in onze handen gestopt van een medereizigster die op weg naar huis ging. Eenmaal uit de metro gestapt zochten we de weg naar het hotel, ver weg kon het niet meer zijn en besloten de weg te vragen aan een dame van middelbare leeftijd. Wat bleek.. de topper van de dag! Ten eerste zat mevrouw in het hotel naast ons dus kon ze helemaal met ons meelopen. Ten tweede kwam ze uit Melbourne, en nodigde ze ons uit om te komen logeren wanneer we in Aussie zijn! Als afsluiter van de dag.... MAC DONALDS! Hmm jam!

Tweede dag rustig aan gedaan, centrum in, beetje rond gelopen en in de middag onze backpack opgehaald, waar ons vervolgens bijna een oor werd aangenaaid. Onze vriendelijke vriend van het hotel had ons gezegd uit te checken wanneer we wilden vanwege onze zware tassen en het korte tijdsbestek. Helaas was hij dit vergeten door te communiceren aan zijn collega, welke wilde dat wij voor een extra nacht zouden betalen. Uiteindelijk hebben wij het niet hoeven betalen omdat wij er op stonden dat hij even bij zijn collega zou informeren.Al met al was Londen erg leuk, we hebben veel gezien, waaronder de Big Ben, de Tower Bridge en Harrods.

Nu kon de reis echt gaan beginnen. Na een aangename vlucht zijn we veilig aangekomen in Hongkong, waar we gelijk op de foto konden met de medewerkster van de informatiebalie en een soevenir van Hongkong kregen, heel vriendelijk! Eenmaal bij ons guesthouse aangekomen bleek dit te bestaan uit 2 kamers en een vrouw die geen engels sprak. Op naar het volgende probleem, het toilet spoelde niet door! Maar goed, een fijne nacht gehad en de volgende dag op ontdekkingsreis gegaan in Hongkong. In Hongkong zijn veel mensen met mondkapjes, veel winkels en het is meerwesters dan oosters. Er zijn erg veel hoge gebouwen welke we vanaf verschillende uitzichten hebben kunnen bewonderen. Vooral de skyline (overdag en s avonds) waserg indrukwekkend (zie foto's). Verder hebben we een aantal marktjes gezien en na 2 dagen zijnwe een dag naar Macau geweest. Het'Vegas' vanhet oosten.En inderdaad.. 4grote casino's, waarvan er 1 echt groot en drukbezocht was. Daarnaast veel lichtjes's avonds gaf een aardig effect.Jullie raden het nooit maar Jordi heeft de hoogste Bungyjump van de wereld gedaan, en wel van de skytower van 233 meter hoog! Wat zijn we trots!

Laughing

Maandagavond zijn wenaar Beijinggevlogen. Dit leek ons comfortabelder dan 24 uur in een trein.Achterafging het goed, maar voorwe het vliegtuig ingingenstond er zo'n storm dat we het toch wel eng vonden! Na een hoop turbulentie en Chinees gekwebbel in het vliegtuig kwamen we aan in Beijing waar Sjoerd ons op stond te wachten. Met de taxi reden we naar het appartement van Sjoerd en zijn vriendin ShanShan. Hier kregenwe meteen al te maken metrare verkeersregels..Zo mag afslaand verkeer hier altijd voor, ongeacht of jouw verkeerslicht nou op groen staat of niet. Zodoende is het hier chaos op deweg en wordt er een hoop getoeterd!Bij Sjoerd thuis ontmoetten we ShanShan, een lieve leuke meid, beiden erg gastvrij! En de twee katten, moeder en zoon, waarvan zoon erg aanwezig is, vooral 's nachts op het kantoor van Sjoerd waar wij slapen. Dan begint hij ineens met de haren van Saar te spelen enz.

Dag 1 in Beijing was erg leuk. Het begon met een voetbalveld/ atletiekbaan waar we op uitkijken vanuit het appartement. Zo'n300 a 400 kinderen stonden netjes in rijtjes en deden hun dagelijkse ochtendgymnastiek. Dat is nog is leuk wakker worden! Daarna zijn we met onze eigen Hollandse tourguide Sjoerd naar deverboden stad geweest. Erg indrukwekkend, zo groot en bijzonder. Het is helaas niet op de foto's vast te leggen hoe wij het hebben ervaren, maarwe hebben het geprobeerd.Ook hebben we op het plein van de hemelse vredegestaan.Daarnagelunched,lekker biertje gedronken en door de winkelstraten en marktjes gelopen van Beijing.'s Avonds uit eten geweest met Sjoerd en ShanShan, hier aten we voor het eersttraditionele Pekingduck, lekker! Het met stokjes eten gaat steeds beter!

Vandaaghebben we defietsen van Sjoerd en ShanShan geleend enhebben we een mooie route gedaan.We kwamen in echte arme woonwijken, kwamen langs een meer waar de plaatselijke bevolking aan het zwemmen was en hebben een park bezocht. Het fietsen viel met alle verkeersregels, of beter gezegd zonder verkeersregels, niet altijd mee, maar we hebben het overleefd! Daarna lekkerwat gegeten en een avondje thuis op de bankdoorgebracht.

Morgen gaan we proberen een visum voor Vietnam te regelen en dan zullen we over een paar dagen met het openbaar vervoer door Chinagaan reizen.

Er staanhier nu allemaal lekkere hapjes op tafel, dus we gaan het verhaal afsluiten en genieten van lekkerechipjes, fruit engranaatappel (en de mannen van de Corona).

Veel liefs vanuit Beijing!

Simone

Hee lieve saar en joor,
ik ben de eerste jippie jeej!
Wat een leuke verhalen zeg, en wat goed te horen dat alles goed gaat daar, aan de andere kant van de wereld.
Wat gek is dat eigenlijk.
Wat leuk dat jullie al zoveel hebben gezien en gedaan al zijn jullie pas een week weg!
Ik zou zeggen geniet lekker nog van alles en op naar het volgende verhaal!
Hanki panki en een knuf vanuit leiden, Simone

Heej Saartje en Jor!

Nu al veel te vertellen zeg! En dat is pas van een week :D Cool Jor zo'n bungyjump...respect!! Heb je nog een beetje gepokerd en gewonnen?
Leuk om alles te zien en lezen wat jullie meemaken!
In ieder geval nog heel veel plezier! Geniet ervan!
Kuss Men en Liek

Marlieke

Klopt het dat ik nog geen foto's kan zien behalve afscheidsfeestje? Anders zullen ze wel snel komen! xx

Mark en Vera

Hey Saar en Jor!

Wat leuk dat jullie al zoveel gezien hebben! Mooi dat jullie lekker aan het genieten zijn! Ik hoop dat jullie nog mooie dingen gaan meemaken, maar dat zal vast wel!

Kus Vera en Mark

3rei

Echt vet allemaal

Ik blijf lekker meelezen hoor de aankomende tijd

greetz eddy

Rollolicious

ey wat gaaf om te horen hoe dat allemaal is in het oosten daar. Kijk nu al uit naar jullie volgende blog!!

Janna, Dana, Margot & Laura

Hallo lieverds! Dana is jaloers dat zij niet meer de hoogste bungeejump heeft gedaan, zij is namelijk blijven steken op 226 meter! Jullie verhalen klinken erg jaloersmakend en beeldend! Met ons gaat alles goed, we zijn al echte maatschappelijk werkers! Dikke kus!

Leentje

Helemaal super!!!!

Lucinda

haha kappen hoor jor, niet zo eng doen!! hoef je die bungee in Auckland (NZ) niet meer te doen, jammer! hoop dat jullie verhalen zo lang en gedetalieerd blijven na 6 maanden haha ;) nu ff de pica's sjekken...
xxx

Diana

Hej Saar en Jor,
Leuk om allemaal te lezen, jullie hebben echt al veel gedaan! Kijk uit naar jullie volgende verhalen en foto's!
Kus Diaan

jannie

hoi hoi
wat een leuk verhaal en wat zijn de foto's ook leuk
het is toch echt gaaf dat jullie dit doen geniet maar fijn samen ik blijf jullie volgen vindt het super kussies van mij xxxxx

Prisje

Hesjan Lieve Saar en Jor,
Wat een super foto's!!! En Wat hebben jullie al veel gedaan!
En veel leuke dingen!! Geniet er echt van he! Maar dat doen jullie!
Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
Kus Pris

ingrid

hey jor/saar
fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat,maar jullie kunnen beter denk, aan ochtendgymnastiek meedoen als aan een elastiek 233 meter naar beneden te storten, jakkie
maar ik kijk al uit naar het volgende verhaal,super
een hele dikke dikke kus van uit de veen
groetjes grid

Esther

He lieve saar en jor, gelijk al zo´n lang verhaal, echt leuk! Wat je allemaal al niet kan meemaken in zo´n week! Moest jij niet bungeejumpen saar? Echt wat voor jou...Geniet er lekker van! Ik kijk uit naar jullie avonturen en mooie foto´s! Liefs Esther

Angela

Hey lieffies
Wat een mooie foto's zeg! Echt al veel mee gemaakt in een korte tijd! En dan te bedenken dat jullie nog maanden weg zijn!
Echt eng dat bungy-jumpen.. durfde jij niet Saar?
Nou veel plezier en tot het volgende blogje!

Angela

Marlieke

Moet toch nog ff reageren! Net de foto's gezien! GE-WEL-DIG! haha! Super cool! Jor, mijn handen begonnen al te zweten bij het zien van de foto van jou jump!

Enjoy!!!! Kus M&M

Mo

Heey saar en Jor

Super leuk verhaal!! Vrijdag vertrek ik maar ik blijf jullie zeker volgen!! Kus Mo

Henri

Hi Sharon en Jordi,

Helaas kon ik niet op jullie afscheidsparty zijn, zoals jullie weten was ik in het zonnige Griekenland om een fijn bruin kleurtje op te doen. Dat is gelukt.

Ik zie dat jullie start van de reis goed verlopen is, ik had niet anders verwacht. Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen en zal dit log dan ook regelmatig in de gaten houden.

Ik wens jullie een fijne tijd en hoop dat jullie veel mooie en interessante dingen mogen zien en goede avonturen gaan meemaken.

Liefs,
Henri X

alex en lisenka

Lieve Jor en Saar,

Super wat jullie allemaal meemaken en dit is pas het begin. Geweldig om via jullie foto's een reisje door de wereld mee te maken. Wij blijven mee beleven.
Kus van Ome Alex en Tante Lisenka hahahaha

Bianca

Hey saar en Jordi,

Echt super leuk wat jullie allemaal meemaken zeg!!
Geniet ervan!

xxx Job Bianca en davy

trudy en richard

hoi jong en lui...waanzinnig he !!!die reisverhalen,nou die van turkije waren niet zo spannend hoor.....alleen dan dat wij 3 hoog n hotel kamer hadden[haha]en dat is met hoogtevrees hooooooggggg zat. nou geniet verder en wij lezen t wel weer .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx trudy en richie

Fenna

Wereld trotters worden jullie ook wel genoemd, juut en juul op reis, hoor! Leuke verhalen, en zeker genieten! Jammer, dat ik dacht dat ik de hoogste bungee van 216m ging maken.... Helemaal leuk, genieten, blijven uitkijken en lief zijn voor elkaar! ;) XX jullie fan